سرطان

سرطان یکی از تلخ‌ترین واژه‌هاست و متاسفانه شیوع این بیماری در کشورمان رو به افزایش است.
باید اطلاعات کافی درباره موارد زیر داشته باشیم:
  • روش‌های پیشگیری از ابتلا
  • روش‌های غربالگری برای تشخیص زودهنگام
  • روش‌های غربالگری ویژه افرادی که در خانواده سابقه ابتلا به سرطان داشته‌اند
  • روش‌های درمان
در واقع هر عضوی از بدن اگر درگیر این بیماری بشود می‌تواند انواع مختلف داشته باشد که هرکدام درمان متفاوتی دارد
 پاسخ هر نوع از این  بیماری به درمان با انواع دیگر تفاوت دارد، برای مثال:
  • در مواردی از سرطان تیروئید بیمار خیلی سریع فوت می کند
  • در مواردی از سرطان تیروئید خیلی خوب به درمان پاسخ می دهد.
یکی از مواردی که خیلی در مورد این بیماری مهم است، زمان تشخیص بیماری است.
هر چه بیمار در مراحل ابتدایی تر تشخیص داده شود شانس بیمار برای بهبودی بیشتر است.
در این قسمت از سایت دکتر مزرعه اطلاعات لازم برای شناختن زنگ خطرهای مرتبط با ابتلا به این بیماری به شما ارائه می شود.
برخی از علل ابتلا به سرطان شامل موارد زیر است:
  • در معرض قرار گرفتن با:
    • اشعه ایکس
    • پرتوهای فرابنفش
    • مواد رادیواکتیو
  • عفونت های ویروسی
  • ژنتیک و استعداد فامیلی
  • در معرض سموم قرار گرفتن
  • سبک زندگی
    • تغذیه
    • ورزش
    • مصرف سیگار و مواد مخدر
    • مصرف الکل
با افزایش اطلاعات خود و اصلاح سبک زندگی، ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش دهید.
نکته مهم دیگر برای پیشگیری از ابتلا به سرطان انجام غربالگری به موقع است.
درباره این موضوع در کشور ما اطلاعات بسیار ناقص است و معمولا به خوبی انجام نمی شود بنابراین بیشتر سرطانها در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شوند.
در این قسمت از سایت درباره جزئیات برنامه های غربالگری طبق استانداردهای جهانی به شما اطلاعات مناسبی ارائه می شود تا شما با پیگیری و انجام غربالگری گام مهمی در حفظ سلامتی خود بردارید

2018-09-23
سرطان مثانه

سرطان مثانه یکی از شایعترین سرطان‌ها در مردان است. مهمترین عامل مستعد‌کننده این سرطان سیگار است. علائم این سرطان در ابتدا ممکن است مشابه با علائم عفونت مثانه باشد. پزشک پس از انجام بررسی‌های لازم، علت‎‌های دیگر علائم بیمار را رد می‌کند، سپس برای تشخیص قطعی و درمان بیماری برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود. شانس درمان بیماری به عوامل مختلفی از جمله نوع سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد.
2018-09-12
انواع سرطان پوست

انواع سرطان پوست را می‌توان شامل سرطان سلول پایه ای، کارسینوم سلول سنگفرشی و ملانوما نام برد. سرطان پوست به معنی رشد خارج از کنترل و بی‌رویه سلول‌های پوست است که در انواع مختلف قابلیت متفاوتی برای متاستاز و پخش شدن در بدن دارند. یکی از دلایل ایجاد این سرطان در معرض اشعه فرابنفش قرار گرفتن است و تشخیص قطعی به کمک نمونه برداری از بافت انجام می‌شود.
2018-09-06
سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ یکی از شایعترین سرطان¬ها در ایران است. آیا شما علائم سرطان روده بزرگ را دارید؟ با شناخت علائم و تشخیص زودهنگام فرصت درمان را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید. بهترین روش تشخیص سرطان روده بزرگ کولونوسکوپی است. به تازگی روش کولونوسکوپی مجازی در برخی بیمارستان‌ها با توجه به شرایط بیمار انجام می‌شود.
2018-08-28
پیشگیری از سرطان روده بزرگ

پیشگیری از سرطان روده بزرگ امکان‌پذیر است. با تغییر سبک زندگی خود و انجام آزمایشات غربالگری استاندارد، سلامتی روده بزرگ خود را حفظ کنید، زیرا زمان تشخیص بیماری در درمان و پیشگیری بسیار موثر است. ریسک سرطان روده بزرگ، با اصلاح تغذیه، درمان یبوست، کاهش وزن و کم مصرف کردن گوشت و مصرف نکردن سیگار و الکل کاهش پیدا می‌کند.